SEO optimalizácia nesmie byť zameraná len na internetové vyhľadávače. Áno, je pravda, že práve algoritmy vyhľadávačov sú pri SEO najpodstatnejšie. Môžete však zvoliť omnoho efektívnejší prístup, pri ktorom zároveň oslovíte aj ľudí, ktorí sú pre vás rovnako podstatní.
SEO robíte pre ľudí
Poďme si to trochu priblížiť. Samotná SEO optimalizácia slúži na niekoľko vecí. všetky z nich priamo súvisia s internetovými vyhľadávačmi. Ide najmä o:
- Lepšie miesta v internetových vyhľadávačoch
- Zvýšená návštevnosť webových stránok
Teraz sa však zamyslite nad tým, prečo investujete peniaze do toho, aby boli vaše internetové stránky na lepšej pozícii v internetových vyhľadávačoch. Už ste sa zamysleli? Robíte to preto, aby na váš web klikali ľudia. Keď niečo svieti ako prvé či druhé, je samozrejmé, že ľudia kliknú na „Vás“ ako na web, ktorý sa zobrazuje na desiatej stránke vo vyhľadávači. Pre koho teda optimalizujete? No predsa pre ľudí. Presne tento istí princíp platí aj pri zvyšovaní návštevnosti či predaja. Je teda viac než dôležité, aby ste pri SEO optimalizácii nemysleli len na Google a iné vyhľadávače, ale taktiež na ľudí z mäsa a kostí, ktorí sú reálnym zdrojom vášho úspechu a zároveň zárobkov.
Ako ulahodiť reálnym ľuďom
Dôležitý je obsah. Pod pojmom obsah si predstavte čokoľvek, čo je na vašich webových stránkach. Teda články, videá, tovar alebo služby. Ako spojiť obsah a optimalizáciu? Tieto dve veci sú, v podstate, už spojené. Bohužiaľ, nie každý si to uvedomuje. Obsah, ktorý slúži na SEO, proste robte kvalitne. Tak to budete mať dva v jednom, zaujmete internetové vyhľadávače aj vašich zákazníkov, fanúšikov alebo návštevníkov. Mimochodom, takto viete aj podstatne ušetriť, pretože ak spojíte SEO a obsah, nebudete musieť platiť za tieto dve veci dvakrát, ale len raz. Výhodné, nie?